Polonia Środa Wlkp. 2003 - strona nieoficjalna

Strona klubowa

Buttony

Tabela ligowa

0

Ostatnie spotkanie

Nie wprowadzono danych o ostatnich meczach.

Wyniki

Mecze sparingowe

Najbliższe spotkanie

W najbliższym czasie zespół nie rozgrywa żadnego spotkania.

Najbliższa kolejka

Najbliższa kolejka 1

Logowanie

Statystyki

Brak użytkowników
zalogowanych i 1 gość

dzisiaj: 93, wczoraj: 347
ogółem: 798 967

statystyki szczegółowe

dieta młodego piłkarza

1. W diecie młodych piłkarzy należy unikać monotonności. Nie ma produktu, który zawierałby wszystkie składniki odżywcze, dlatego tylko urozmaicone żywienie, uwzględniające różne produkty spożywcze jest w stanie zabezpieczyć organizm przed wystąpieniem niedoborów pokarmowych. Należy więc spożywać codzienne różnorodną żywność pochodzenia zarówno roślinnego jak i zwierzęcego (produkty zbożowe, mleczne, mięsne oraz warzywa i owoce).

2. Młodzi sportowcy powinni jadać regularnie co najmniej 4 posiłki dziennie, każdy dzień rozpoczynając od śniadania spożywanego w domu z zachowaniem równomiernych przerw między posiłkami a treningiem oraz z właściwym rozłożeniem energii w ciągu dnia (śniadanie-30%, II śniadanie - 10%, obiad-40%, kolacja-20%)

3. Mleko, sery, jogurty i kefiry (o średniej zawartości tłuszczu) powinny być jadane dwa, a nawet trzy razy dziennie. Uwzględnianie w diecie tych produktów zapewnia młodemu organizmowi odpowiednią podaż wapnia, a ponadto jest dobrym źródłem pełnowartościowego białka oraz witamin B2 i B12.

4. Mięso i wędliny stanowią dobre źródło białka zwierzęcego. W diecie młodych piłkarzy szczególną uwagę należy zwrócić na spożycie ryb, które powinny być jadane 3-4 razy w tygodniu Z innych mięs należy wybierać gatunki o umiarkowanej zawartości tłuszczu, szczególnie polecane są drób (kurczaki i indyki) oraz cielęcina.

5. Młodzież uprawiająca piłkę nożną powinna spożywać znaczne ilości produktów zbożowych z pełnego przemiału z uwagi na dużą zawartość w tych produktach węglowodanów, składników mineralnych, błonnika i witamin. Szczególnie polecane jest razowe pieczywo, płatki owsiane oraz wszelkiego rodzaju gruboziarniste kasze.

6. W diecie młodych sportowców dużą uwagę należy zwracać na odpowiednią podaż węglowodanów. Oprócz wymienionych powyżej produktów zbożowych dobrym źródłem tych składników są ziemniaki, ryż, owoce świeże i suszone, miód oraz przetwory owocowe.

7. Warzywa i owoce należy jadać codziennie, uwzględniając je w każdym posiłku. Młodzież uprawiająca sport powinna spożywać od 1,0 do 1,2 kg tych produktów łącznie.

8. W przypadku młodych sportowców bardzo ważne jest odpowiednie nawodnienie organizmu. Utracone z potem płyny ustrojowe powinny być uzupełniane w postaci odpowiednich napojów, spożywanych podczas treningów oraz po jego zakończeniu, pamiętając przy tym, że trzeba pić więcej niż wskazuje na to pragnienie.

9. Młodzież uprawiająca sport, w tym również zawodnicy piłki nożnej powinni ograniczać spożycie tłuszczu, szczególnie pochodzenia zwierzęcego. Do smarowania pieczywa zalecane jest masło śmietankowe, jednakże do surówek i sałatek powinny być stosowane oleje roślinne.

10. W jedzeniu cukru i słodyczy należy zachować umiar. W miarę możliwości w miejsce słodyczy młodzi sportowcy powinni jadać owoce i warzywa.

11. Pojadanie między posiłkami pełni u młodzieży pozytywną rolę, pod warunkiem, że nie są to niepożądane produkty typu „fast foods”. Jako przekąski zalecane są w m.in. owoce, soki, jogurty, serki, napoje mleczne, warzywa oraz sałatki warzywne, owocowe lub mięsno-warzywne.

Zapotrzebowanie energetyczne osób uprawiających sport zależy przede wszystkim od rodzaju, intensywności i czasu trwania aktywności fizycznej, związanej z uprawianą dyscyplina sportu. Ogólne zapotrzebowanie dzieci i młodzieży uprawiającej sport jest o 50% większe niż osób dorosłych. Zwiększone zapotrzebowanie energetyczne jest jednym z najbardziej istotnych elementów metabolizmu u sportowców. Może się wahać w zależności od wieku ćwiczącego w granicach 2000 - 3500 kcal dziennie (zawodnicy w wieku 6-15 lat).
 
 
W skrócie:
 
1. Staraj się jeść pięć posiłków dziennie.
2. Zjedz wartościowe śniadanie, które daje energie na cały dzień.
3. Jedz posiłki najpóźniej dwie godziny przed treningiem.
4. Dieta sportowca powinna być bogata w WĘGLOWODANY!!
5. Piłkarz powinien wypijać w ciągu dnia około 3 litrów płynów.
6. Podczas wysiłku pij napoje izotoniczne.
7. Wystrzegaj się napojów o dużej zawartości cukrów /coca cola, pepsi itp./. Napoje te powodują ograniczenie koordynacji ruchowej.
8. Pamiętaj o witaminach, one są odpowiedzialne za regeneracje mięśni i całego organizmu.
9. Wystrzegaj się jedzenia Fastfoodów. Jest to żywność wysokotłuszczowa i ciężkostrawna której wystrzega się każdy mądry sportowiec.

sponsor - BWA BIS

BWA BIS


www.bwabis.pl
Spółka Cywilna B.W.A. BIS to dynamicznie rozwijająca się firma, świadcząca kompleksowe, profesjonalne usługi transportowe na rynku polskim i międzynarodowym do krajów całej Europy. Doświadczenie naszych pracowników sprawia, iż powierzony nam ładunek zostanie dostarczony w wybrane miejsce szybko i bezpiecznie, gdyż „...bezpieczeństwo i terminowość dostawy to dla nas najwyższy priorytet”. Zatrudniamy jedynie wykwalifikowanych kierowców., którzy są wysokiej klasy specjalistami. Posiadamy nowoczesny i niezawodny tabor samochodowy. 

Gwarantujemy wysoki poziom obsługi, terminowość i mobilność.

"zapakujemy i dostarczymy Twój każdy ładunek..."

Reklama

Kalendarium

20

11-2017

pon.

21

11-2017

wtorek

22

11-2017

środa

23

11-2017

czwartek

24

11-2017

piątek

25

11-2017

sobota

26

11-2017

niedziela

Nabór do drużyny

Nabór do rocznika 2003

KS Polonia Środa Wlkp., sekcja piłki nożnej 
Zapraszamy chłopców urodzonych w 2003r. na treningi:
Wtorek – 18:00 - Centrum Treningowe Polonia (ul. Sportowa)

Obowiązkowo strój oraz obuwie sportowe.
kontakt z trenerem rocznika 2003
Mariusz Kułak
mariuszkulak@wp.pl
502 851 614
skype - kulak_mariusz

 

Hymn

DZIŚ POLONIA NASZA GRA

TŁUM KIBICÓW ZNOWU MA

A KIBICE W GŁOS ŚPIEWAJĄ

SWĄ POLONIE TAK WSPIERAJĄ

---

POLONIA! POLONIA! TYLKO POLONIA!!!

---

POLONIA DO BOJU RUSZA

I KIBICÓW SWOICH WZRUSZA

PIŁKA ZNOWU TOCZY SIĘ

WPADA W BRAMKĘ GOL JUŻ JEST

---

POLONIA! POLONIA! TYLKO POLONIA!!!

---

POLONIŚCI SIĘ RADUJĄ

JESZCZE JEDNĄ DOPINGUJĄ

WPADA DRUGA TRZECIA TEŻ

I WYGRYWAMY ZNOWU MECZ

---

POLONIA! POLONIA! TYLKO POLONIA!!!

---

POLONI NIKT NIE POKONA

NAWET SŁYNNA BARCELONA

---

POLONIA! POLONIA! TYLKO POLONIA!!!